Een kristalheldere productbrochure voor prachtige kristallen glazen
Schöne Wijnglazen is het bedrijf van Anne Schöne en Sil de Jonge. Ze verkopen kristallen wijnglazen aan de horeca voor een verbeterde smaakbeleving en uiterlijk. De unieke meerwaarde die een glas kan geven aan een lekkere wijn moest worden vertaald in de vormgeving van een productbrochure. Een uitdaging waar wij van BRAIN graag onze tanden in zetten, of eigenlijk, een glaasje willen meedrinken.
Hoe sfeerfoto's het verschil kunnen maken
We begonnen met het maken van nieuwe productfoto’s en een paar sfeerfoto’s. De oude foto’s voldeden niet aan de kwaliteitseisen. Vervolgens gingen we aan de slag met het ontwerp van de brochure. Behalve het persoonlijke verhaal van Anne en Sil, moest hier het unieke karakter van het glas in centraal komen te staan. We zorgden voor een lichte en sfeervolle look die hoogwaardig, maar niet te luxe aanvoelt. Daarnaast mocht er een knipoogje in komen naar de romantiek. En dat is gelukt!
In de brochure hoor je bijna het klinken van de glazen. De verschillende productlijnen zijn helder gepresenteerd en elke lijn heeft een eigen look gekregen door slim gebruik van kleur en fotografie. Het resultaat is een eenheid, terwijl er ook ruimte is voor de unieke karaktereigenschappen van elke lijn. Een persoonlijke pagina over het bedrijf en wat achtergrondinformatie maken het plaatje concreet. We zijn trots op het resultaat van deze prachtig ontworpen brochure.




