sterk staaltjestrategie
sterk staaltjestrategie
De strategie vormt de basis van onze doeltreffende communicatie. Zonder goede strategie kan er geen sprekende huisstijl, website of campagne gerealiseerd worden.
Uw onderneming analyseren, uw publiek leren kennen en het bedenken van een goed concept zijn onderdelen van deze strategie. Werk samen met BRAIN aan het optimaliseren van uw communicatie strategie en verhoog het resultaat.
sterk staaltjestrategie
De strategie vormt de basis van onze doeltreffende communicatie. Zonder goede strategie kan er geen sprekende huisstijl, website of campagne gerealiseerd worden.
Uw onderneming analyseren, uw publiek leren kennen en het bedenken van een goed concept zijn onderdelen van deze strategie. Werk samen met BRAIN aan het optimaliseren van uw communicatie strategie en verhoog het resultaat.
Analyse
De eerste stap van de strategie is de interne en externe analyse. Hierdoor wordt duidelijk welke problemen er opgelost moeten worden en welke knelpunten er zijn, ook worden invloeden van buitenaf in kaart gebracht.
Doelstelling
Daarna helpen wij doelstellingen te formuleren en deze te behalen. Onderscheid makend tussen marketing en communicatie doelstellingen, proberen wij deze doelstellingen zo SMART mogelijk te formuleren.
Middelen / media
Naast het bedenken van de juiste uitingen, is het bepalen van de benodigde middelen om deze uiting te communiceren minstens net zo belangrijk. Elk mediakanaal is in staat een andere doelgroep te bereiken en dit maken wij graag inzichtelijk.
Evaluatie
Tijdens de evaluatie kijken we of de gestelde doelstellingen behaald zijn. De resultaten worden besproken en vormen een basis voor het opzetten van toekomstige campagnes.
Publiek
Vervolgens bepalen en onderzoeken wij uw gewenste publiek. Pas als we echt weten wie uw publiek is, kunnen we een strategie bedenken om hen te bereiken. Hoe beter we het publiek kennen, hoe beter we ze aan kunnen spreken.
Concept
Nu duidelijk is wie we willen bereiken en hoe we te werk zullen gaan, gaan we aan de slag met het bedenken van een pakkende boodschap en vormgeving. Samen vormt dit het concept.
Planning
Voor een goed overzicht van alle communicatieactiviteiten is het belangrijk om een planning te maken. Middels een content kalender houden wij belangrijke data bij om in te kunnen spelen op actuele ontwikkelingen.
Analyse
De eerste stap van de strategie is de interne en externe analyse. Hierdoor wordt duidelijk welke problemen er opgelost moeten worden en welke knelpunten er zijn, ook worden invloeden van buitenaf in kaart gebracht.
Publiek
Vervolgens bepalen en onderzoeken wij uw gewenste publiek. Pas als we echt weten wie uw publiek is, kunnen we een strategie bedenken om hen te bereiken. Hoe beter we het publiek kennen, hoe beter we ze aan kunnen spreken.
Doelstelling
Daarna helpen wij doelstellingen te formuleren en deze te behalen. Onderscheid makend tussen marketing en communicatie doelstellingen, proberen wij deze doelstellingen zo SMART mogelijk te formuleren.
Concept
Nu duidelijk is wie we willen bereiken en hoe we te werk zullen gaan, gaan we aan de slag met het bedenken van een pakkende boodschap en vormgeving. Samen vormt dit het concept.
Middelen / media
Naast het bedenken van de juiste uitingen, is het bepalen van de benodigde middelen om deze uiting te communiceren minstens net zo belangrijk. Elk mediakanaal is in staat een andere doelgroep te bereiken en dit maken wij graag inzichtelijk.
Planning
Voor een goed overzicht van alle communicatieactiviteiten is het belangrijk om een planning te maken. Middels een content kalender houden wij belangrijke data bij om in te kunnen spelen op actuele ontwikkelingen.
Evaluatie
Tijdens de evaluatie kijken we of de gestelde doelstellingen behaald zijn. De resultaten worden besproken en vormen een basis voor het opzetten van toekomstige campagnes.
Legt u alle linkjes?
We helpen u graag verder. Voor een verfrissend gesprek en offerte
neem je vandaag nog contact op met Hugo.