Een merknaam en een logo zijn natuurlijk wel handig om te hebben, maar je hebt toch echt wel wat meer nodig om aandacht naar je merk to te trekken. Branding is, simpel gezegd, het vormen van een uitstraling en ‘identiteit’ voor een merk. Deze uitstraling is belangrijk voor het bereiken van de doelgroep, omdat dit is waar mensen aanvankelijk geïnteresseerd in zijn. Het is niet simpelweg de naam van een merk waar men op afkomt, het is dat waar het merk voor staat. Vaak is dit uiteraard de hoge kwaliteit van de producten of diensten van dit merk, soms tegenover scherpe prijzen, maar er zijn vele kwaliteiten die een merk interessant kunnen maken voor de consument.
Met branding en vormgeving laat je de doelgroep voor jouw merk weten wat ze van je mogen verwachten. Zo kan het zijn dat al je producten met aandacht en precisie handgemaakt zijn, of dat de diensten die je aanbiedt worden uitgevoerd door specialisten met veel ervaring en kennis. Al deze kleine, karakteriserende details vormen samen de ‘identiteit’ van jouw bedrijf of merk. Het is natuurlijk wel belangrijk dat de klant een idee heeft van wat je bedrijf voor hen kan betekenen.
Wat wordt bedoelt met branding is het presenteren van al deze aantrekkelijke kwaliteiten waarover jouw bedrijf bezit, op een sympathieke en enthousiasmerende manier. Dit presenteren komt in verschillende vormen, zoals bijvoorbeeld de interacties met de klant, activiteit op sociale media, maar ook natuurlijk in de advertenties die je plaatst. Grafische vormgeving is hoe een bedrijf zich als het ware voorstelt aan de klant. De grootste en meest duidelijke vorm van branding is het logo, wat vaak de meeste aandacht trekt. Naast het logo zijn echter ook de marketing campagnes, brochures en promotiemateriaal erg belangrijk om de aandacht niet alleen te trekken, maar deze ook te houden.
Is jouw onderneming flink gegroeid en ben je niet helemaal meer hetzelfde bedrijf dat je al die jaren geleden was? Dat is helemaal niet erg! Jouw ervaring en de kennis die je hebt opgedaan hebben je simpelweg laten groeien als ondernemer. Jouw loyale klanten weten dat je betrouwbaar bent en kwaliteit te bieden heeft. Maar al die mensen die dat nog niet weten dan? Jouw potentiële klanten wachten op bericht van jouw uitzonderlijke producten, waardevolle producten en persoonlijke service. Met rebranding vertel je jouw verhaal vanuit een nieuw perspectief. Bereik die volledige doelgroep, samen met Brain!
Dit is jouw moment