Overweeg je een herpositionering van je bedrijf in de markt? Zomaar een willekeurige marketingstrategie kiezen heeft geen enkele zin. Om je bedrijf of organisatie écht te lanceren wil je natuurlijk de beste keuzes maken. Hoe maak je een positionering en welke tools heb je daarvoor nodig? Logo’s, kleuren, lettertype, toon, etcetera. Brain Communicatie neemt je graag mee in een traject om alles op een rijtje te zetten. Met een goed uitgedachte, stabiele fundering voor jouw strategie optimalisatie zetten we alles op alles om je op de plek in de markt te krijgen waar jij wilt zijn. Onze positioneringsstrategie is volledig afgestemd op jouw organisatie, je doelgroep en de markt waarin je speler bent.
Met een zorgvuldige concurrentieanalyse, het zoeken naar de juiste propositie en communicatiestrategie zetten we de eerste stappen in het herpositioneren van je onderneming. De herpositionering begint natuurlijk met de vraag: “Hoe positioneert het bedrijf zich nu?”. Om oude klanten te herwinnen en nieuwe klanten aan te trekken is het vanzelfsprekend belangrijk om te weten waar de verbeteringen liggen. Vandaar de uitgebreide analyses en onderzoeken die de creatieve specialisten van Brain doen voor we aan de slag gaan.
De adviseurs van Brain helpen je graag om te begrijpen wat we gaan doen. Laat ons je uitgebreid antwoord geven op vragen als “wat is een herpositionering?”. We beginnen met positionering: Het verbinden van associaties en eigenschappen aan een uniek merk of onderneming. Maar wat is een herpositionering dan? Het herpositioneren van een bedrijf of merk betekent niets minder dan het opnieuw in de markt zetten van de bestaande producten of diensten. Op een andere manier, wellicht aangevuld met nieuwe producten of diensten, een andere insteek, nieuwe kleuren en logo’s, een nieuwe communicatiestrategie. Zoals we al eerder zeiden: Brain helpt je jouw oude klanten te herwinnen, bestaande klanten tevreden te houden en nieuwe klanten aan te trekken.
Voel je dat het tijd is voor een herpositionering van jouw business? Of wil je gewoon even wat advies van een Brainer? Deze 10 redenen zijn een goede gelegenheid om even met Brain Communicatie te bellen.
1- Interne professionalisering
Met de groei van je bedrijf is natuurlijk ook je eigen ervaring en professionaliteit gegroeid. Past je imago nog wel bij je?
2- Fusie, groei of overname
Een groeiend bedrijf moet nu en dan de doelstelling bijstellen. Bij fusie of overname is er sprake van zoveel veranderingen dat een herpositionering niet kan uitblijven.
3- Nieuwe producten of diensten
Gooit je onderneming het over een nieuwe boeg en begin je af te wijken van je directe concurrenten? Met nieuwe producten of diensten is soms een herpositionering aan de orde.
4- Veranderde vraag vanuit klant
Is de doelgroep veranderd, of is de interesse van je klanten veranderd? Dan moet je meeveranderen. Zo niet, dan moeten er nieuwe klanten worden aangetrokken. Hoe dan ook, een herpositionering is een prima plan.
5- Imagoprobleem
Dat klinkt eng, maar dat valt wel mee hoor. Je klanten denken niet dat je een aan lager wal geraakt bedrijf bent. Maar ze weten ook niet helemaal precies waar je voor staat en wat je doet. Een verkeerd beeld van jouw organisatie dus.
6- Gedateerde positionering
Met vele jaren ervaring, komt ook veroudering van het logo en de manier waarop je met je klanten en relaties communiceert. Een fris windje van Brain kan geen kwaad!
7- Technologische ontwikkelingen
Tja, de techniek staat niet stil. Ken je het verhaal van Kodak? De grote multinational ging failliet omdat niet tijdig werd ingespeeld op de komst van de digitale camera. Hadden ze maar met Brain moeten bellen…
8- Nieuwe concurrenten
Valt een nieuwe concurrent de markt aan met brutale strategieën? Bestrijd vuur met liefde door even de hulp in te roepen van Brain Communicatie.
9- Bekende concurrenten
Ook jouw concurrenten kunnen bezig zijn geweest met een rebranding. Heb je last van prikkende concurrenten? Brain prikt samen met jou terug.
10- Nieuwe trends
Ben je een bedrijf van de oude stempel, of ga je graag met trends mee? Hoe dan ook, je klanten gaan in de meeste gevallen graag met trends mee. Brain helpt je een handje.
Dit is jouw moment