Content schrijven voor je website is een belangrijk onderdeel van je positionering in de markt. Je wilt namelijk aan je klanten laten weten wie jij bent. Spreek je met moeilijke woorden, blijf je de klant aanspreken met ‘u’ en gebruik je veel vaktermen? Of maak je nu en dan een grapje, gebruik je vlotte taal en wordt de klant aangesproken met ‘jij’? Content schrijven draait om keuzes. Natuurlijk is de inhoud van je content ontzettend belangrijk. Informatief en transparant zijn is de sleutel tot een goede vertrouwensbasis met je relaties. Maar het zogenaamde ‘warme-bad-gevoel’ bereik je alleen door de taal te spreken die je (potentiële) klanten willen horen. Hoe maak je dan aantrekkelijke content? Maak je geen zorgen, onze Brainers helpen je op weg!
Met een tekstschrijver of SEO specialist uit de werkplaats van Brain bereik je precies dat wat je wilt bereiken. Een goede vindbaarheid in zoekmachines, enthousiasmerende, informatieve en vooral converterende teksten. Natuurlijk zijn er verschillende manieren van content schrijven. Gaat het bijvoorbeeld om een tekst voor je contactpagina of de ‘Over ons’ pagina op je website, dan is de SEO specialist een overbodige luxe. Maar wanneer we over online praten, over de producten die je verkoopt en de diensten die je aanbiedt, zorgen we ervoor dat iedereen je weet te vinden. Of je nu een bakkerij hebt in Zwolle of een discotheek in Amsterdam.
De tekstschrijvers van Brain zorgen er eigenlijk voor dat jouw klanten en relaties worden aangesproken hoe zij dat het prettigst vinden. Hiervoor wordt eerst het nodige onderzoek gedaan. Eigenlijk is een tekstschrijver vooral bezig met onderzoeken. De specialisten van Brain gaan dan ook pas schrijven wanneer we alles weten over je klanten, jouw onderneming, de producten of diensten die je aanbiedt en de techniek achter je werkzaamheden. Samenwerken met jou en/of je werknemers is daarbij erg belangrijk. Deel je eigen wensen, eisen en voorkeuren. De tekstschrijver past zich aan wanneer het gaat over bedrijfscultuur, toon, tutoyeren en schrijfstijl.
Er is natuurlijk een groot verschil in toon tussen de ene en de andere onderneming. De begrafenisondernemer communiceert in een andere toon dan de feestwinkel om de hoek. Dat heeft niets te maken met de ondernemer, maar alles met de doelgroep die de ondernemer wil aanspreken. En natuurlijk de stemming waarin die consument is op het moment dat er op jouw website wordt gekeken. Er zijn vele schrijfstijlen en combinaties mogelijk. Daarom is het belangrijk om goed aan te geven wat de bedoeling is. Dat kan al met enkele simpele steekwoorden, waar de tekstschrijver van Brain mee aan de slag kan. Is de insteek commercieel of informatief? Misschien een combinatie van de twee. Ludiek of bloedserieus? Technisch of wollig? Schreeuwerig of bescheiden? Denk aan wat jij wilt uitstralen laat het ons weten. Wij sturen je een voorbeeldtekst voor we beginnen, zodat je deel blijft uitmaken van het hele proces. Het is immers jouw content!
Dit is jouw moment