Merkidentiteit ontwikkelen door creatieve experts in Rotterdam en Zeeland

Wat geeft nou echt karakter?

Hoe goed je het ook doet, hoe mooi het product ook of hoe goed het verhaal, toch kan het niet altijd helemaal aanslaan. Hoe bereik je nou echt naamsbekendheid? Hoe zorg je voor consistentie? Wat bepaalt welke keuzes je maakt? Het zijn vragen voor ondernemers die zich herkennen in:

  • Je weet eigenlijk niet helemaal waar je heen wil met je merk
  • De oude focus of energie van het bedrijf lijkt door je vingers heen te glippen
  • Veel van je visuele stijl is verouderd of gewoon niet meer onderscheidend
  • Door veranderingen twijfel je of je huidige uitstraling nog wel klopt

Een sterke merkidentiteit helpt bij het bereiken van de juiste doelgroep. Het zorgt voor karakter en een uniek beeld dat vertrouwen en duidelijkheid schept. En dat, dat helpt je weer met groeien!

Staat jouw zoekvraag hiertussen? →

Voor merken met visie

Nuchtere aanpakkers

Oog voor detail

Creatief en vindingrijk

Cases & praktijkvoorbeelden

Enthousiast team wat veel projecten oppakt - Marijn

We werken continu aan onze review score

Waarom merkidentiteit een cruciaal verschil kan maken

Een uitgewerkte merkidentiteit is niet alleen mooi op papier. Het is een strategisch instrument dat richting geeft aan keuzes, zorgt voor herkenbaarheid en je merk laat groeien. Ondernemers die hun merkidentiteit serieus nemen, trekken klanten aan die bij ze passen, verkopen producten waar iedereen achter staat, trekken personeel aan dat enthousiast is en ervaren duidelijke resultaten uit hun marketingactiviteiten.

Merken met een duidelijke identiteit, een sterke visie of een herkenbare ambitie vallen op. Het zijn merken met karakter en ze gaan er gewoon voor. Daar houden we als, van origine, Zeeuws bureau van. Die daadkracht, dat vooruitzien, dat maakt ons uniek. Een helder verhaal met focus is goud waard, daar mag je trots op zijn.

Als marketeers doen we eigenlijk niks liever dan opzoek gaan naar de unieke waarde van jouw merk. Met brainstormsessies, slimme modellen en diepgaande analyses graven we in de “waarom” van wie je bent. Vanuit daar vertellen we hét verhaal dat jouw klanten willen horen.

Koffie drinken met een marketeer die denkt als een ondernemer?

Onze aanpak: graven in het brein

Bij Brain Communicatie geloven we dat een goede merkidentiteit begint bij de kern. Wat drijft jouw organisatie? Wat maakt jou uniek? Deze vragen helpen ons om een uniek profiel op te stellen. Dit doen we met ons eigen, unieke model.

In deze aanpak besteden we aandacht aan het fundament, de filosofie, maar we kijken ook naar wat je doet. Uiteindelijk moet een merk ook verkopen. Tot slot zorgen we ervoor dat de identiteit goed is geformuleerd met het oog op de doelgroep.

Deze aanpak is persoonlijk, strategisch van aard en vol van onze creativiteit. We combineren slimme methodes en gaan samen aan een slim merk bouwen. Hierbij staan onze kernwaarden van vertrouwen, vrijheid en daadkracht centraal.

Dit alles met veel aandacht voor de juiste details. Wil je verder gaan dan alleen de identiteit en ook kijken naar een volledig plan en strategie? Kijk dan eens op onze pagina voor strategie.

Wil je verder dan de identiteit? →

Wat levert het op?

De resultaten spreken eigenlijk voor zich. Een merk is pas sterk als het spreekt vanuit het hart, natuurlijk met een slim brein. We zien dit bij tal van bedrijven om ons heen, maar ook bij onze eigen klanten. We kennen de verhalen van timmermannen die een luxe interieurbedrijf beginnen en van ambitieuze studenten die een ruimtevaartbedrijf beginnen.

Voor MKB’ers met passie voor hun werk, voor ondernemers met een visie en voor bedrijven die het verschil willen maken werken onze creatieve brainers elke dag aan de merken van de toekomst. Dat doen we dus vanuit het hart, vanuit die identiteit die uniek maakt. Waarom? Omdat een merk dat gelooft in zijn eigen verhaal vertrouwen bouwt en op vertrouwen kun je weer bouwen. Snap je?

Met die identiteit kun je dus aan de slag met visuele uitingen, innovatie van de klantreis, nieuwe producten en nog veel meer. Benieuwd?

Wat is jou ambitie? →

Veel gestelde vragen

Merkidentiteit gaat over wie je bent en hoe je eruitziet. Merkstrategie gaat over waar je naartoe wil en hoe je daar komt. Bij Brain combineren we beide graag voor een sterk fundament.

Ja, maar we starten altijd met een korte sessie om het merk-DNA te bepalen. Zo zorgen we dat de stijl niet alleen mooi is, maar ook klopt bij je merk.

Dat hangt af van de wensen. We bieden trajecten op maat, afgestemd op jouw situatie. Neem contact op voor een vrijblijvende kennismaking.

Niet verplicht, maar vaak wel waardevol. Het biedt houvast voor alle toekomstige communicatie.

GRT 1066 e1667559787360

Zoek je een merkstrategie bureau dat écht meedenkt?

Wil je samen bouwen aan een merk dat klopt, inspireert en richting geeft? Neem vrijblijvend contact met ons op en ontdek wat een merkstrategie voor jouw organisatie kan betekenen.

Bel Aron →Mail Aron →